Ondanks dat we proberen om u zo compleet mogelijk te informeren, kan het zijn dat u nog een aantal vragen heeft. U kunt deze stellen aan één van onze medewerkers, welke u graag te woord staan. We hebben echter al een groot aantal veelgestelde vragen voor u op een rijtje gezet, met de daarbij behorende antwoorden. Staat uw vraag er niet bij, dan horen we graag van u.

Wat kost een taxirit per km?

Wij hanteren als bedrijf de volgende tarieven voor taxi’s en taxibusjes

Taxi t/m 4 personen instaptarief € 2,98 – km tarief € 2,19 – per min. € 0,36

Bus t/m 8 personen instaptarief € 6,06, – km tarief € 2,76 – per min. € 0,41

Neem contact op voor onze actie tarieven

Zijn we verzekerd?

Ja, tijdens de reis bent u bij ons verzekerd volgens de strenge  eisen van het Taxiverzekering. Dit geldt zolang u in de taxi zit. Buiten het voertuig geldt uw eigen ziektekosten- en/of reisverzekering.

Hoeveel passagiers mogen er in een taxi?

In een taxi mogen wettelijk gezien 4 personen vervoerd worden exclusief de chauffeur. Alle meerdere personen zijn niet verzekerd en dit levert dus gevaar op voor ons als bedrijf en voor u als klant. Ook kinderen op schoot tellen me als passagier.

In een busje mogen wettelijk gezien 8 personen vervoer worden exclusief de chauffeur. Ook hier geldt weer dat alle meerdere personen niet verzekerd zijn.

Kan ik ook langs meerdere adressen?

Natuurlijk kan dat maar er zit wel extra kosten aan verbonden.

Mag ik mijn hond meenemen?

Huisdieren zijn in principe niet toegestaan in de taxi, tenzij deze in een tas of doos op schoot van de passagier passen. Hulphonden zijn natuurlijk wel toegestaan, ons verzoek is om dit wel van te voren aan te geven, zodat de planning hier met het voertuig rekening mee kan houden

Mag er in de auto's gerookt worden?

Het antwoord op deze vraag kan kort maar krachtig met NEE beantwoord worden. In alle voertuigen geldt een algemeen rookverbod.

Zijn uw chauffeurs opgeleid?

Al onze chauffeurs zijn opgeleid volgens de wettelijke normen en de nog strengere eisen van het Keurmerk.

Ik ben wat verloren in de taxi, hoe kan ik dit terug krijgen?

U kunt contact opnemen met onze centrale 030-7440549/0348-7440549 om te vragen of uw voorwerp gevonden is. Houd er rekening mee dat het soms even kan duren voordat een voertuig weer bij de stalling is en uw voorwerp er dan pas uitgehaald kan worden. In overleg met onze centralisten kunt u afspraken over het terugkrijgen van uw voorwerp.

Hoe krijg ik mijn geld terug als ik annuleer?

Het betaalde bedrag wordt de eerste werkdag na je annulering teruggestort op je bankrekening of creditkaart. Als je binnen 4 uur hebt geannuleerd, dan wordt het betaalde bedrag minus kosten teruggestort.

Als u ervoor kiest om te betalen met een pin pas dan betaalt u €2,50 extra transactiekosten.

Indien u ervoor kiest om te betalen met een creditcard dan komt er €4,50 extra transactiekosten bij.

Wat doe ik als ik na boeking geen bevestiging heb ontvangen?

Check eerst je spam-box of ongewenste e-mailbox, het kan zijn dat hij daarin terecht gekomen is. Als hij daar niet in zit neem dan contact met ons op via mail info@detaxigigant of telefonisch via 0348 744 069

Wie heeft voorrang bij ongeregeldheden?

Het komt voor dat vluchten vertraging hebben. Daardoor kan het zijn dat de planning aangepast moet worden. In deze gevallen hebben de vertrekkende klanten naar luchthavens dan voorrang dan de klanten die met die vertraagde vluchten aankomen.