Ondanks dat we proberen om u zo compleet mogelijk te informeren, kan het zijn dat u nog een aantal vragen heeft. U kunt deze stellen aan één van onze medewerkers, welke u graag te woord staan. We hebben echter al een groot aantal veelgestelde vragen voor u op een rijtje gezet, met de daarbij behorende antwoorden. Staat uw vraag er niet bij, dan horen we graag van u.

Bereikbaarheid van De Taxi Gigant?

Online kunt u 24/7 boekingen en aanvragen indienen.
Op werkdagen Ma tm Zon op kantoor uren te bereiken van 09:00 – 21:00.
Op alle andere tijden staan onze chauffeurs u te woord.

Directe spoed of dagritten en wijzigingen graag door te bellen.
Wijzigingen / mededelingen mbt uw boeking kunt u 24/7 doorgeven via mail.

Wat kost een taxirit per km?

Wij hanteren als bedrijf de volgende tarieven voor taxi’s en taxibusjes

Taxi t/m 4 personen instaptarief € 2,98 – km tarief € 2,19 – per min. € 0,36

Bus t/m 8 personen instaptarief € 6,06, – km tarief € 2,76 – per min. € 0,41

Neem contact op voor onze actie tarieven

Actie tarieven op feestdagen

Feestdagen

Op alle officiële feestdagen, zoals Eerste en Tweede Kerstdag, rekenen wij een toeslag van € 20 boven op onze actie tarieven (Schiphol).

Als officiële feestdagen zijn aangemerkt:

Nieuwjaarsdag, Eerste paasdag, Tweede paasdag, Hemelvaartsdag, Eerste, pinksterdag, Tweede pinksterdag, Eerste Kerstdag, Tweede Kerstdag
Koningsdag en 5 mei

Zijn we verzekerd?

Ja, tijdens de reis bent u bij ons verzekerd volgens de strenge  eisen van het Taxiverzekering. Dit geldt zolang u in de taxi zit. Buiten het voertuig geldt uw eigen ziektekosten- en/of reisverzekering.

Hoeveel passagiers mogen er in een taxi?

In een taxi mogen wettelijk gezien 4 personen vervoerd worden exclusief de chauffeur. Alle meerdere personen zijn niet verzekerd en dit levert dus gevaar op voor ons als bedrijf en voor u als klant. Ook kinderen op schoot tellen me als passagier.

In een busje mogen wettelijk gezien 8 personen vervoer worden exclusief de chauffeur. Ook hier geldt weer dat alle meerdere personen niet verzekerd zijn.

Kan ik ook langs meerdere adressen?

Natuurlijk kan dat maar er zit wel extra kosten aan verbonden.

Mag ik mijn hond meenemen?

Huisdieren zijn in principe niet toegestaan in de taxi, tenzij deze in een tas of doos op schoot van de passagier passen. Hulphonden zijn natuurlijk wel toegestaan, ons verzoek is om dit wel van te voren aan te geven, zodat de planning hier met het voertuig rekening mee kan houden

Mag er in de auto's gerookt worden?

Het antwoord op deze vraag kan kort maar krachtig met NEE beantwoord worden. In alle voertuigen geldt een algemeen rookverbod.

Zijn uw chauffeurs opgeleid?

Al onze chauffeurs zijn opgeleid volgens de wettelijke normen en de nog strengere eisen van het Keurmerk.

Ik ben wat verloren in de taxi, hoe kan ik dit terug krijgen?

U kunt contact opnemen met onze centrale 030-7440549/0348-7440549 om te vragen of uw voorwerp gevonden is. Houd er rekening mee dat het soms even kan duren voordat een voertuig weer bij de stalling is en uw voorwerp er dan pas uitgehaald kan worden. In overleg met onze centralisten kunt u afspraken over het terugkrijgen van uw voorwerp.

Hoe krijg ik mijn geld terug als ik annuleer?

Het betaalde bedrag wordt de eerste werkdag na je annulering teruggestort op je bankrekening of creditkaart. Als je binnen 4 uur hebt geannuleerd, dan wordt het betaalde bedrag minus kosten teruggestort.

Als u ervoor kiest om te betalen met een pin pas dan betaalt u €2,50 extra transactiekosten.

Indien u ervoor kiest om te betalen met een creditcard dan komt er €4,50 extra transactiekosten bij.

Wat doe ik als ik na boeking geen bevestiging heb ontvangen?

Check eerst je spam-box of ongewenste e-mailbox, het kan zijn dat hij daarin terecht gekomen is. Als hij daar niet in zit neem dan contact met ons op via mail info@detaxigigant of telefonisch via 0348 744 069

Wie heeft voorrang bij ongeregeldheden?

Het komt voor dat vluchten vertraging hebben. Daardoor kan het zijn dat de planning aangepast moet worden. In deze gevallen hebben de vertrekkende klanten naar luchthavens dan voorrang dan de klanten die met die vertraagde vluchten aankomen.

Taxi met de feestdagen

Op alle officiele feestdagen, zoals Eerste en Tweede Kerstdag, rekenen wij een toeslag van € 20 boven op onze actie tarieven (Schiphol). Deze toeslag is niet mee berekend in de reken module.

Als officiele feestdagen zijn aangemerkt:

Nieuwjaarsdag, Eerste paasdag, Tweede paasdag, Hemelvaartsdag, Eerste, pinksterdag, Tweede pinksterdag, Eerste Kerstdag, Tweede Kerstdag
Koningsdag en 5 mei

Gaat u met Feestdagen naar een diner van feest en wilt u weer aan het einde weer veilig thuis komen. Bestel dan een Taxi bij De Taxi Gigant
U kunt hier een taxi reserveren. Zo heeft u niet te maken met lange wachttijden.
Als je geen taxi hebt besteld, kun je terecht bij De Taxi Gigant. Wij rijden met de feestdagen 24/7 in de gehele regio van Utrecht.

Wij beschikken over personen auto’s, busjes voor max voor 8 personen.
Wees er snel bij en reserveer een taxi. In verband met de drukte op Oud en Nieuw hebben we een deel van ons wagenpark beschikbaar.
Onze actieprijzen zijn echter niet geldig met Oud en Nieuw, met kerst kunt u ook genieten van onze actie tarieven. (Toeslag)